Theoretical essay on public policy evaluations

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Lilian Ribeiro de Oliveira
http://orcid.org/0000-0002-3506-9011
Claudia Souza Passador
http://orcid.org/0000-0002-9333-563X

Abstract

From the identification of the current and growing demand for higher quality, efficient and effective public services, the evaluation of public policies becomes increasingly indispensable. This article highlights the importance of this stage of the political cycle regarding the exercise of evaluation as a crucial tool for the improvement and development of the management of public policies, especially those of a multidimensional nature. This research is characterized as a theoretical essay with the purpose of constructing a broad and integrated analysis on public policy assessments based on the published literature, in addition to understanding and proposing reflections on the model currently adopted mainly in relation to actions carried out by multilateral agencies.

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How to Cite
Oliveira, L. R. de, & Passador, C. S. (2019). Theoretical essay on public policy evaluations. Cadernos EBAPE.BR, 17(2), 324–337. Retrieved from https://periodicos.fgv.br/cadernosebape/article/view/69657
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Author Biographies

Lilian Ribeiro de Oliveira, Universidade de São Paulo (USP)

Possui graduação em Administração pelo Centro Universitário Moura Lacerda (2010). Mestrado em Administração das Organizações na Faculdade de Economia Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto - USP (2014). Doutoranda em Administração das Organizações na Faculdade de Economia Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto - USP (2014) Membro do Centro de Estudos em Gestão e Políticas Públicas Contemporâneas da Universidade de São Paulo (GPublic). Professora de graduação em Administração na Fundação Educacional de Ituverava (FEI/FFCL) e Centro Universitário Barão de Mauá (CBM). 

Claudia Souza Passador, Universidade de São Paulo (USP)

Graduação em Ciências Sociais pela USP (1990) e em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (1991), mestrado em Administração Pública e Governo pela FGV/EAESP (1998), doutorado em Educação pela USP (2003) e Livre-Docência em Administração Pública pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto da USP (2012). Prêmio Cátedras do Desenvolvimento IPEA (2012). Coordenadora da Escola Técnica e de Gestão da USP (2013-2015). Atualmente é professora do Departamento de Administração da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto da USP. Tem experiência na área de Administração Pública, com ênfase em avaliação de políticas públicas de educação e saúde pública. É professora do Programa de Pós-Graduação da FEA-RP e professora do Programa de Pós-Graduação da Medicina-RP da USP. Coordenadora do Centro de Estudos em Gestão e Políticas Públicas Contemporâneas da Universidade de São Paulo (GPUBLIC/USP). Líder de área: Análise de Políticas Públicas/ ENANPAD. Vice-prefeita do Campus de Ribeirão Preto da USP. Pesquisadora do Núcleo de Apoio à Pesquisa Centro de Biologia Sistêmica Integrada (NAP/CISBi - FMRP/USP) e do Instituto de Estudos Avançados da USP/Polo Ribeirão Preto (IEA).