Efeito da orientação para o mercado sobre a lucratividade da empresa
Main Article Content
Abstract
Marketing academicians and practitioners have been observing for more than three decades that business performance is affected by market orientation, yet to date there has been no valid measure of a market orientation and hence no systematic analysis of its effect on a business's performance. The authors report the development of a valid measure of market orientation and analyze its effect on a business's profitability. Using a sample of 140 business units consisting of commodity products businesses and noncommodity businesses, they find a substantial positive effect of a market orientation on the profitability of both types of businesses.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Article Details
How to Cite
NARVER, J. C.; SLATER, S. F. Efeito da orientação para o mercado sobre a lucratividade da empresa. RAE - Revista de Administracao de Empresas , [S. l.], v. 46, n. 2, p. 61–81, 2006. Disponível em: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37119. Acesso em: 18 may. 2024.
Section
RAE - Clássicos
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)