Autocorrelação espacial na área de loja de supermercados nos municípios paulistas: mensuração por meio do Índice de Geary
Main Article Content
Abstract
In modeling market potential with simple and multiple regression, unsatisfactory results are frequently obtained due to the presence of spatial autocorrelation in the data. The Geary’s Ratio can identify and measure the intensity of this phenomenon. The concept of autocorrelation substantially improves the performance of a model to estimate supermarket floor space in São Paulo state counties.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Article Details
How to Cite
ARANHA, F. Autocorrelação espacial na área de loja de supermercados nos municípios paulistas: mensuração por meio do Índice de Geary. RAE - Revista de Administracao de Empresas , [S. l.], v. 39, n. 4, p. 38–45, 1999. Disponível em: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37801. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Administração mercadológica
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)