Patrocínio empresarial e incentivos fiscais a cultura no Brasil: análise de uma experiência recente
Main Article Content
Abstract
The article examines the implantation of fiscal incentives for culture in Brazil from 1986 to 1995, in the federal, state and municipal leveis. The analysis is based on cultural authorities survey and shows the main challenges to the cultural policy modernization in Brazil. It also considers the main features of the incentive laws as ways to avoid fiscal frauds, describes advantages of these laws to the government, community and companies. Besides that, the article provides some quantitative information and analyses the results obtained until 1995.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Article Details
How to Cite
DURAND, J. C. G.; GOUVEIA, M. A.; BERMAN, G. Patrocínio empresarial e incentivos fiscais a cultura no Brasil: análise de uma experiência recente. RAE - Revista de Administracao de Empresas , [S. l.], v. 37, n. 4, p. 38–44, 1997. Disponível em: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37956. Acesso em: 23 may. 2024.
Section
Administração mercadológica
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)