Déjà-vu in academia: I have seen this before!
Main Article Content
Abstract
There are things that enter our lives that make us think: again? The plagiarism issue is one of those things that never seems to be resolved and it will probably not be eliminated. Academic activity, regardless of its form, is mobilized around the search for solutions to the problems in action areas that result from new knowledge in any dimension. According to the word ontology, merit recognition to a given subject or group of subjects based on discovery, identification, or creation is a great honor for a researcher. In a broader sense, it is the recognition by peers, authorities, organizations, and society that fit in a given area of knowledge.
Downloads
Metrics
Article Details
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)
References
Araújo, R. M., Azevedo, A. K. de, Vieira, L., Araújo, M. A. D. de, & Nascimento, T. C. (2017). Gestão de periódicos: Um estudo na área de administração, ciências contábeis e turismo. Revista Eletrônica de Biblioteconomia e Ciência da Informação, 22(49), 42-58. doi:10.5007/1518-2924.2017v22n49p42
Cavalcante, L. E. (2006). Políticas de formação para a competência informacional: O papel das universidades. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação, 2(2), 47-62.
Goodstein, D. (2010). On fact and fraud. Princeton, EUA: Princeton University Press.
Martins, O. S., & Lucena, W. G. L. (2014). Produtivismo acadêmico: As práticas dos docentes dos programas de pós-graduação em contabilidade. Advances in Scientific and Applied Accounting, 7(1), 66-96. doi:10.14392/ASAA.2014070103
Pearson, A. W., & Sharma, P. (2015). Referencing in scholarly articles: What is just right? Family Business Review, 28(3), 188-192. doi:10.1177/0894486515599111
Shamoo, A. E., & Resnik, D. B. (2009). Responsible conduct of research: Public health (2nd ed.). Oxford, UK: Oxford University Press.
Trzesniak, P., & Plata-Caviedes, T. (2012). Qualidade de conteúdo, o grande desafio para os editores científicos. Revista Colombiana de Psicología, 21(1), 57-78.
Tur-Viñes, V., Fonseca-Mora, M.-C., & Gutiérrez-San-Miguel, B. (2012). Ética de la publicación científica: Iniciativas y recomendaciones. El Profesional de La Informacion, 21(5), 491-497. doi:10.3145/epi.2012.sep.07