Características motivacionais nas empresas brasileiras
Main Article Content
Abstract
This article deals with the main findings of a study about motivational behavior conducted at 250 Brazilian organizations. Evidence is that each person's individual characteristics aftect the degree to which motivational variables may be reflected on observable behavior. The main approach presents externai stimuli as not strong enough to influence the direction of motivational behavior. It has not been found any possible relationshipbetween the style of motivational behavior and environment variables.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Article Details
How to Cite
BERGAMINI, C. W. Características motivacionais nas empresas brasileiras. RAE - Revista de Administracao de Empresas , [S. l.], v. 30, n. 4, p. 41–52, 1990. Disponível em: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/38736. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Articles
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)