A guide to evaluating scientific articles in the marketing area
Main Article Content
Abstract
Downloads
Metrics
Article Details
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)
References
Allen, T. W. (2013). Peer review guidance: How do you write a good review? JAOA: Journal of the American Osteopathic Association, 113(12), 916-920. doi:10.7556/ jaoa.2013.070
American Marketing Association. (2016a). Editorial guidelines. Journal of Marketing Research. Recuperado de https://www.ama.org/publications/JournalOfMarketingResearch/Pages/JMREditorialGuidelines.aspx
American Marketing Association. (2016b). Editorial statement and policies. Journal of Marketing. Recuperado de https://www. ama.org/publications/JournalOfMarketing/ Pages/jm-editorial-guidelines.aspx
Associação Nacional de Pós-graduação e Pesquisa em Administração. (2016). Submissões EnANPAD 2016. Recuperado de http://www.anpad.org.br/
Bedeian, A. G. (2003). The manuscript review process: The Proper roles of authors, referees, and editors. Journal of Management Inquiry, 12(4), 331-338. doi:10.1177/1056492603258974
Benos, D. J., Kirk, K. L., & Hall, J. E. (2003). How to review a paper. Advances in Physiology Education, 27(2), 47-52. doi:10.1152/advan.00057.2002
Bergh, D. D. (2004). Does the editor matter? Academy of Management Journal, 47(1), 6-9. doi:10.5465/AMJ.2004.12691436
Biagioli, M. (2002). From book censorship to academic peer review. Emergences: Journal for the Study of Media & Composite Cultures, 12(1), 11-45. doi:10.1080/1045722022000003435
Brei, V. A., Mazzon, J. A., Farias, S. A., & Matos, C. A. de. (2016). 1o Censo Brasileiro dos Pesquisadores Acadêmicos de Marketing. EnANPAD, ANPAD, Costa do Sauípe, Bahia. Recuperado de http://www.anpad.org.br/~anpad/eventos.php?cod_evento=1&cod_evento_edicao=83&cod_edicao_subsecao=1302&cod_edicao_trabalho=21976
Brei, V. A., Rossi, C. A. V., & Evrard, Y. (2007). As necessidades e os desejos na formação discursiva do marketing: Base consistente ou retórica legitimadora? Cadernos EBAPE, 5(4), 1-21.
Chen, X.-P. (2011). Author ethical dilemmas in the research publication process. Management and Organization Review, 7(3), 423-432. doi.org/10.1111/ j.1740-8784.2011.00229.x
Cornelissen, J. P., & Lock, A. R. (2005). The uses of marketing theory: Constructs, research propositions, and managerial implications. Marketing Theory, 5(2), 165-184. doi:10.1177/1470593105052469
Drummond, M. F., & Jefferson, T. O. (1996). Guidelines for authors and peer reviewers of economic submissions to the BMJ. BMJ, 313(7052), 275-283. doi:10.1136/ bmj.313.7052.275
Ferraz, É. de C., & Navas, A. L. G. P. (2016). Publicação de artigos científicos: Recomendações práticas para jovens pesquisadores. Faculdade de Ciências Médicas da Santa Casa de São Paulo. Retrieved from http://www.abecbrasil.org.br/ arquivos/recomendacoes_publicacao_jovens_pesquisadores.pdf
Fitzpatrick, K. (2011). Planned obsolescence: Publishing, technology, and the future of the academy. New York, USA: NYU Press.
Hames, I. (2007). Peer review and manuscript management in scientific journals: Guidelines for good practice. New Jersey, USA: Wiley-Blackwell Publishing.
Hebert, P. C. (2007). Peer review or barbecue? The choice is clear. Canadian Medical Association Journal, 176(10), 1389-1389. doi:10.1503/cmaj.070506
Hempel, P. (2014). The developmental reviewer. Management and Organization Review, 10(2), 175-181. doi:10.1111/more.12060
Hoppen, N. (1997). Avaliação de artigos de pesquisa em sistemas de informação: Proposta de um guia. Anais do EnANPAD, ANPAD, Rio de Janeiro.
Hult, G. T. M., Reimann, M., & Schilke, O. (2009). Worldwide faculty perceptions of marketing journals: Rankings, trends, comparisons, and segmentations. Global Edge Business Review, 3(3), 1-23.
Informs. (2016). Marketing Science. Editorial statement. Recuperado de http://pubsonline.informs.org/page/mksc/editorial-statement
Jacoby, J. (1978). Consumer research: A state of the art review. Journal of Marketing, 42(2), 87-96. doi:10.2307/1249890
Journal of Consumer Research. (2016). General information. Journal of Consumer Research. Recuperado de http://www.ejcr.org/general.htm
Katsikeas, C. S., Robson, M. J., & Hulbert, J. M. (2004). In search of relevance and rigour for research in marketing. Marketing Intelligence & Planning, 22(5), 568-578. doi:10.1108/02634500410551941
Kirschbaum, C., & Mascarenhas, A. O. (2009). Nos limites da autonomia: Reflexões sobre práticas de blind review e editoria de revistas científicas em Administração no Brasil. RAE-Eletrônica, 8(1). doi:10.1590/S1676-56482009000100006
Krüger, H. (2005). Avaliação de trabalhos científicos. Organizações & Sociedade, 12(33), 179-182. Recuperado de http:// www.portalseer.ufba.br/index.php/revistaoes/article/view/10785
Kuenzer, A. Z., & Moraes, M. C. M. de. (2005). Temas e tramas na pós-graduação em educação. Educação & Sociedade, 26(93), 1341-1362. doi:10.1590/S0101- 73302005000400015
Kunnath, S. K. (2006). Reviewing papers for JSE : A plea to authors, potential reviewers, and readers. Journal of Structural Engineering, 132(9), 1333-1333. doi:10.1061/(ASCE)0733-9445(2006)132:9(1333)
Lee, N., & Greenley, G. (2009). Being a successful and valuable peer reviewer. European Journal of Marketing, 43, 5-10. doi:10.1108/03090560910923193
Lepak, D. (2009). Editor’s comments: What is good reviewing? Academy of Management Review, 34(3), 375-381.
Mazzon, J. A., & Hernandez, J. M. da C. (2013). Produção científica brasileira em marketing no período 2000-2009. Revista de Administração de Empresas, 53(1), 67-80. doi:10.1590/S0034-75902013000100007
Meneghetti, F. K. (2011). O que é um ensaio-teórico? Revista de Administração Contemporânea, 15(2), 320-332. doi:10.1590/ S1415-65552011000200010
Mulligan, A., Hall, L., & Raphael, E. (2013). Peer review in a changing world: An international study measuring the attitudes of researchers. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 64(1), 132-161. doi:10.1002/asi.22798
Piercy, N. F. (2002). Research in marketing: Teasing with trivia or risking relevance? European Journal of Marketing, 36(3), 350- 363. doi:10.1108/03090560210417165
Pinho, J. A. G. de. (2003). Uma investigação na avaliação de artigos submetidos à revista Organizações & Sociedade. Organizações & Sociedade, 10(28), 79-82.
Pinho, J. A. G. de. (2005). Brevíssimo manual do editor: Considerações sobre submissão e avaliação de artigos, o papel dos pareceristas e do editor de revistas científicas. Organizações & Sociedade, 12(34), 169-173.
Rego, T. C. (2014). Produtivismo, pesquisa e comunicação científica: Entre o veneno e o remédio. Educação e Pesquisa, 40(2), 325- 346. doi:10.1590/S1517-97022014061843
Revista Brasileira de Marketing. (2016a). Políticas editoriais. Recuperado de http:// www.revistabrasileiramarketing.org/ojs2.2.4/index.php/remark/about/editorialPolicies#focusAndScope
Revista Brasileira de Marketing. (2016b, October 7). REMark. Dados ReMARK 2013-2015. Comunicação pessoal com o editor.
Revista Interdisciplinar de Marketing. (2016a). Informações editoriais e nominata de avaliadores: Ano 2015. RIMAR – Revista Interdisciplinar de Marketing, 6(1), 81-82.
Revista Interdisciplinar de Marketing. (2016b). Políticas editoriais. Recuperado de http:// periodicos.uem.br/ojs/index.php/rimar/ about/editorialPolicies#focusAndScope
Rogelberg, S., Adelman, M., & Askay, D. (2009). Crafting a successful manuscript: Lessons for 131 reviews. Journal of Business Psychology, 24, 117-121.
Rupp, D. E. (2011). Ethical issues faced by editors and reviewers. Management and Organization Review, 7(3), 481-493. doi:10.1111/ j.1740-8784.2011.00227.x
Rust, R. T. (2008). From the editor: The state of the journal. Journal of Marketing, 72(6), 1-2. doi:10.1509/jmkg.72.6.1
Sampaio, C. H., & Perin, M. G. (2006). Pesquisa científica da área de marketing: Uma revisão histórica. Revista de Administração Contemporânea, 10(2), 179-202. doi:10.1590/S1415-65552006000200010
Schwab, D. P. (1985). Reviewing empirically based manuscripts: Perspectives on process. Publishing in the Organizational Sciences, 171, 181.
Scimago Journal & Country Rank (SJR) (2016). Journal Rankings on Marketing. Recuperado de http://www.scimagojr.com/journalrank. php?category=1406
Summers, J. O. (2001). Guidelines for conducting research and publishing in marketing: From conceptualization through the review process. Journal of the Academy of Marketing Science, 29(4), 405-415. doi:10.1177/03079450094243
Tsang, E. W. K. (2013). Is this referee really my peer? A challenge to the peer-review process. Journal of Management Inquiry, 22(2), 166-171. doi:10.1177/1056492612461306
Varadarajan, P. R. (1996). From the editor: Reflections on research and publishing. Jounal of Marketing, 60(4), 3-6.
Varadarajan, P. R. (2003). Musings on relevance and rigor of scholarly research in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 31(4), 368-376. doi:10.1177/0092070303258240