Um tour pelas medidas de satisfação do consumidor
Main Article Content
Abstract
The main objective of this article is to compare different approaches to evaluate Consumer Satisfaction and Perceived Quality. Based on a deep literature review, and on the analysis of both constructs measurement models, they are cathegorized in three groups: a) Disconfirmation Paradigm based models; b) Multiple Indicator based models; and c) Structural Equations based models. This cathegorization offered an evaluation of each approach advantages and disadvantages, discussing in what situations they could be applied.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Article Details
How to Cite
MARCHETTI, R.; PRADO, P. H. M. Um tour pelas medidas de satisfação do consumidor. RAE - Revista de Administracao de Empresas , [S. l.], v. 41, n. 4, p. 56–67, 2001. Disponível em: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/37756. Acesso em: 6 jul. 2024.
Section
Mercadologia
A RAE compromete-se a contribuir com a proteção dos direitos intelectuais do autor. Nesse sentido:
- adota a licença Creative Commoms BY (CC-BY) em todos os textos que publica, exceto quando houver indicação de específicos detentores dos direitos autorais e patrimoniais;
- adota software de detecção de similaridades;
- adota ações de combate ao plagio e má conduta ética, alinhada às diretrizes do Committee on Publication Ethics (COPE)